اندیشه در استمرار انسان ،خروج از مسیر حبس و ورود در مسیر رشد می باشد. ابوسعید نیازی هشترودی
درباره وبلاگ


به وبلاگ نقد و اندیشه خوش آمدید
آخرین مطالب

 

 

محصولات طبیعی و گیاهان دارویی

اقلام ارگانیک غذایی 

عرقیات سنتی 

انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص)

انواع روغن های درمانی و خوراکی

انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها 

مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی )

و....

تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی 

طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور)                از محصولات ما دیدن بفرمایید

صفحه رسمی سفارش و خرید کالاها 

http://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1

صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش

@tebbezendezi 

 

مسئولیت و سازندگی

مؤلف: استاد علی صفایی حائری

 دریافت فایل کتاب

بقیه کتاب ها در ادامه مطلب......



ادامه مطلب ...

 

 

 

 

نقدی بر دیدگاه های راسیستی آرامش دوستدار

بخش اول: نظری به گفتار ناسیونالیسم در ایران

احمد حسين مبلغ

1

HOSSAINعلی اصغر حاج سید جوادی نویسندۀ ایرانی در مقاله ای در سال 1360(1981) از جوانانی برخاسته از "نسل ترجمه" [1] در کشورش یاد کرده می نویسد:

"... و در زمینه جریانهای فکری و تاریخی و اجتماعی جهان و آثار و تاریخ تجربی آن [sic!] چیزی جز یک مشت ترجمه ناقص و از پیش انتخاب شده و دست چین شده بدست نسل های جوان ما نمی رسد." [2]

آنچه مسلم است، روند ترجمه در ایران از زمانی که سطور بالا نوشته شده بود، به مراتب سرعت یافته و هر سالی رو به توسعه و ازدیاد است. با سر زدن به کتاب فروشی ها و کتاب خانه های ایرانی در شهرهای بزرگ اروپایی، این تصور برای آدم دست می دهد که در ایران تقریبا ً "همه چیز" از زبان های اروپایی به فارسی ترجمه می شوند. در میان این کتاب ها هم آثار خوب با ترجمه خوب اند که دقت در انتخاب موضوع و دقیق بودن برگردانندگان آنها را در امر ترجمه می رساند و هم ترجمه های بد موجود اند. اما این داوری را باید به روشنفکران ایرانی واگذار کرد که بعد از گذشت سه دهه، آیا تا هنوز می توان با حاج سید جوادی از "نسل ترجمه" در ایران سخن گفت؟ در مورد افغانستان زادگاهم به یقین می توان گفت که نه از "نسل ترجمه" خبری است و نه از "نسل مولد اندیشه"، بلکه فقط می توان از نسل های "جنگ های سی ساله" که پایان آن نیز روشن نیست، سخن گفت.

 

 



ادامه مطلب ...

 

 «موج نو»

 

با انتشار مجموعه شعر«طرح» توسط احمدرضا احمدي درسال ۱۳۴۱ جرياني با نام «موج نو» در شعر معاصر فارسي اعلام موجوديت كرد. گرايش به نثر و طرد موسيقي كه تا آن زمان از اركان اصلي شعر فارسي(اعم از شعر كلاسيك، شعر نوي نيمايي و شعر سپيد شاملويي) به حساب مي آمد را مي توان بارزترين ويژه گي اشعار موج نو عنوان كرد.


 



ادامه مطلب ...

 

 

ضرورت بازشناسی عرفان واقعی از عرفان های نو ظهور                                             پس از رویکرد جوامع به مادیات و کنارزده شدن دین در برخی جوامع، امروز شاهد اقبال دوباره آنان به معنویت هستیم. به گونه ای که برخی صاحب نظران از این پدیده با عنوان «انفجار معنویت» یاد می کنند. حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف عضو گروه اخلاق و عرفان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مولف کتاب «جریان شناسی عرفان های نوظهور» در گفت وگویی با ایکنا از رویکرد مجدد جوامع به معنویت و رواج عرفان های نوظهور در ایران سخن گفته است. وی با اشاره به این که با روند شتاب زده و گسترده معنویت گرایی روبه رو هستیم درتوضیح این وضعیت می گوید: انسان مدرن که به سختی دور از معنویات نگه داشته می شد و در تمدنی زندگی می کرد که غیر از جهان و زندگی مادی برای چیز دیگری ارزش قائل نبود، حریص و عجول و عنان گسیخته به معنویات روی آورده و همانند مردمانی که در قحطی به سر می برند و انبار نانی یافته اند، سنت های کهن عرفانی و معنوی را برگرفته و هرکس تکه یا تکه هایی از مکاتب مختلف را چنگ زده و می کوشد روح تشنه خود را با آن سیراب کند. وی در بخش دیگری از صحبت های خود به نقل از «میلتون» یکی از محققان جامعه شناسی ادیان نو پدید، از ظهور ۴ هزار مکتب و فرقه عرفانی و معنوی در جهان غرب خبر می دهد و می افزاید: این جریان های معنویت گرا طیف بسیار متنوعی را شامل می شود که از عرفان ادیان ابراهیمی گرفته تا استفاده از موادمخدر و روابط جنسی را دربرمی گیرد. درواقع هرچیزی که به نوعی فرصت فرار از چارچوب های جامعه مدرن و روگردانی از هنجارهای تمدن مادی و سرمایه داری را فراهم کند، معنویت شناخته می شود.

 

 

 



ادامه مطلب ...

 


این ره صدساله ؛ میزگرد نقد و بررسی کتاب «رهیافتی بر مبانی مکتبها و جنبشهای سیاسی شیعه در صدساله اخیر» اثر دکتر مظهر نامدار

منابع مقاله:

فصلنامه زمانه، شماره 15، رنجبریان، مهدی؛

دکتر مظفر نامدار که در زمینه تاریخ و اندیشه سیاسی علمای معاصر شیعه، تحقیقات و تالیفات ارزشمندی انجام داده، با نگاهی دقیق و روش مند، اندیشه سیاسی علمای بزرگ حوزه های علمیه تشیع را بازشناسی نموده و به طرح تفکیک مکاتب مختلف در حوزه فقه سیاسی پرداخته است. مکتب نجف، سامرا و قم از دیدگاه او دارای ویژگیهای متمایزی از یکدیگر هستند که تبیین آنها می تواند به فهم هرچه بیشتر سیر تکوین اندیشه سیاسی اسلام معاصر کمک نماید. او مبدا تحولات سیاسی ایران را در اندیشه سیاسی علما می داند که از مرحوم شیخ انصاری(ره) شروع و به نهضت و اندیشه امام خمینی(ره) منتهی میگردد. تحولات بزرگ و اساسی در تاریخ نوین ایران که پیش درآمد آن نهضت تحریم تنباکو بود در مشروطه خواهی و مشروعه خواهی، قیام شیعیان عراق، جنبش اصفهان و لارستان، نهضت ملی شدن صنعت نفت، قیام پانزده خرداد و نهایتا انقلاب اسلامی سال 57 نمودار گشت که نقش و سلوک علما در سیر تکوین سیاسی این تحولات مورد بحث اصلی در آثار اوست. در گذشته قسمتی از نقد کتاب «رهیافتی بر مبانی مکتبها و جنبشهای سیاسی شیعه در صد ساله اخیر» که طی نشستی با حضور مولف انجام گرفته تقدیم حضورتان شد و هم اینک قسمت دوم از این میزگرد را در این شماره تقدیمتان می کنیم باشد که مورد اقبال و توجه شما قرارگیرد.



ادامه مطلب ...

نقد آثار عباس رضايي

نقد آثار عباس رضايي

        بیان غیر مستقیم:

به عنوان اولین مشخصه در شعر های عباس رضایی می‌توان از بیان غیر مستقیم نام برد. بیان غیر مستقیم ایهام‌مند ویژگی زبان شعر است.

 در همان شعر اول شاعر از دخترکی حرف می‌زند «عرق نمی‌خورد/ نیمه شب کوچه‌های شهر را نمی‌رود/ بی‌دلیل عابر پیاده را کارد نمی‌زند»

جالب اینکه در شخصیت پردازی دختر به جای استفاده از صفات ایجابی از سه صفت سلبی استفاده می‌کند. و این با موقعیت چنین دختری سازگار است.

در بند بعدی خیلی ساده یک نتیجه ایهام مند می‌گیرد:

« دختر! چطور سینه‌ات نمی کفد»

 در بخش اول ضمیر غایب است و در بند بعدی مخاطب می‌شود. و این بخشی از شعر را سرد و بخشی دیگر را گرم کرده است. بخشی اول که نیاز به ایجاد فضای سرد دارد با ضمیر غایب آمده و بخشی دوم که نیاز به فضای گرم و عاطفی دارد با ضمیر مخاطب که اگر هردو با یک ضمیر بودی یا جایی آنها عوض می‌شدی از هوشمندی شعر کم می‌شد.

نکته بعدی اینکه شاعر به ظاهر از دخترکی حرف می زند اما آن سه صفت نشان می‌دهد که آنها تجربه‌های خودش است. و از تقابل دو حال و هوا می‌خواهد هم روزگار خودش را نشان بدهد و هم تنهایی و انزوای وحشتناک زن را یا دختر را.

شاعر می‌توانست به جای دخترک که اسم عام است از یک اسم خاص استفاده کند و به جای دخترک حتی دختر بگوید اما باز نمی‌توانست با ساختار و فضای نیمه سرد و نیمه حاره  این شعرکنار بیاید. ک تصغییر دراینجا دو نقش بازی می‌کند هم خرد نشان دادن دختر و نوعی تحبیب دختر.

         بیان تجربه‌های شخصی

عباس رضایی همانگونه که زندگی می‌کند شعر می‌گوید. آشفته و متوسط و بدوی. تصویرهایش را از شعر شاعران دیگر و از میان کتابهای تاریخ نمی‌گیرد. چنانکه در بخش اعظم از شعرها ما برشهای از زندگیش را مشاهد می‌کنیم:

در شعر 25 جزوه از ساعت دو حرف می زند که بعد می فهمیم شاعر در این ساعت سر ایستگاه اتوبوس است. هنوز اتوبوس نیامده و خیال شاعر فعال است. چون شاعر است حتی نگاه ساده‌اش به اطرافش همراه با کشف است. او کال را مانند یک کراکی می‌بیند و چون می‌داند کراکی یعنی چه آن را سیاه توصیف می‌کند با زخمی عمیق و بویناک . بعد متوجه تفاوت خودش با دنیای اطرافش می‌شود که شاعر است و باید در میان این همه زخم و چاقو از کلمه راه و چاره ای بیاورد اما در همین موقع اتوبوس می‌رسد و خیالات شاعر به پایان می رسد. هیچ اتفاق عجیب و غریبی در این شعر رخ نمی‌دهد بلکه فقط یک لحظه توقف یک شاعر در ایستگاه اتوبوس است. برشی از زندگی یک شاعر. در شعر دوم جزوه باز همین شاعر را می‌بینیم که سوار اتوبوس شده و ما برشی دیگری از زندگی او را مشاهده می‌کنیم. شعری که از زندگی جدا نیست.

              دوری از هنجارهای شعر معاصر

وقتی شعر عباس رضایی را می‌خوانی به صورت خیلی روشن از فضای رایج شعر دور و بری‌هایش فاصله می‌گیری و انگار وارد فضای خاص ایشان می‌شوی. این حالت خوبی است که هرکس خانه و باغ و دفترش را طوری بیاراید که رنگ و بوی خودش را داشته باشد. تنفس در فضای مشترک آفت شعر امروز است. این محدوده دلخواه شاعر هم در کلمات و تصاویر است و هم در دغدغه‌ها و نیازها.  به عنوان مثال یکی از تکنیک‌های رایج شعر جوان امروز رمانتیک‌بازی‌های مدرن است. شعر عاشقانه کلاسیک به موضوع خودش صادق بود از معشوقی حرف می زد که دوستش می‌داشت و آن معشوق هم صفاتی مانند بی‌وفایی و شوخی و دلبری داشت خلاصه شعری بود در حال و هوای خودش. اما شاعران امروز از عشق سوء استفاده می‌کنند. شعر اجتماعی ـ سیاسی می‌گویند اما با چاشنی عشق. عشق برای شعر آنها چیزی درحد مطاع داخل ویترن شان است و بس.  این جماعت معشوقکان بیچاره‌اش را به هزرا درد و مرض گرفتار می‌کنند تا به حساب اشکی از خلق بگیرند. اما شعرهای عباس رضایی از این رمانتیک‌بازی های مدرن بدور است.شعری دارد با فضای انسانی گسترده و در آن از کلیشه‌های رایج زن و معشوق استفاده نمی‌شود.

هشدار.

هر شعر واقعی یک تجربه تازه است. شاعر کیماگر است اما کیماگری که هر بار که مس کلمات را طلا می‌کند راز آن را از یاد می برد.  اگر شاعری احساس کرد که به فرمول شعر گفتن دست پیدا کرده همانجا از راز شاعری بیرون شده .       

 

جبران خلیل جبران؛ نویسنده مسیحى لبنانى است که در صف نویسندگان معروف به «مهجر» قرار مى‏گیرد. نویسندگان مهجر به آن گروه از ادباى عرب اطلاق مى‏شود که پس از جنگ جهانى به آمریکا مهاجرت کرده‏اند و جریان خاص فرهنگى ادبى تأثیرگذار در جهان عرب را به وجود آوردند. جبران، نامى آشنا همراه با آثارش در ایران دارد و نوشته‏هاى وى، مخاطبان زیادى در کشورمان پیدا کرده است.

 

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 16 شهريور 1391برچسب:نقد اثار وحشی بافقی, :: 20:43 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

شرح زندگی و نقد آثار وحشی بافقی

  • مقدمه و ياد داشت نويسنده

    به نام آنكه «نخل زبان را رطب نوش داد» و «درّ سخن را صدف گوش داد»، به نام زيباترين واژه‏ هاى كتاب آفرينش، پنهان‏ترين زواياى زيبايى و روشن‏ترين آيینه‏ هاى تجلّى.

    ما چه بخواهيم و چه نخواهيم بايد بپذيريم كه روحمان با شعر، دوستى بسيار ديرين و پيوندى جاويدان و ناگسستنى دارد. سهم شعر در حراست و نگاهبانى زبان پرارج پارسى در ادب و عرفان اين سرزمين بسيار زياد و چشمگير بوده است . شعر ، يار ديرين و دلبر شيرين مردم اين مرز و بوم است و طىّ قرون و اعصار با روح و جان ما درآميخته است.

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 24 خرداد 1391برچسب:نقد کتاب, :: 20:41 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 

نقد آثار

Thumbnail Image

دکتر عباس منوچهری

اين كتاب براي كساني كه علاقمند به پي‌گيري بحثهاي مربوط به آراي دكتر شريعتي هستند حاوي نكات بسيار سودمندي است، چه براي كساني كه قصد پي‌گيري انتقادي دارند و چه براي آنان كه به دنبال فهم بهتري از او و آراي او هستند. البته آنچه كه اين مجموع فاقد آن است، مباحثي است كه در ارتباط با آراي شريعتي خارج از حوزة ديني مطرح مي‌شد. چه، وي علاوه بر جاذبه و پذيرش چشمگيري كه در حوزة باورهاي ديني داشت، باعث جلب توجه و ابراز ناخرسندي‌ها و انتقادات گوناگون، با درجات مختلفي از اصالت فكري و علمي، در قلمرو تفكر غير ديني شد.

ادامه…

Thumbnail Image

احمد ایروانی

مرحوم بهشتي در عداد متفكران و مصلحان مسلماني بود كه با تجهيز به انديشه‌هاي اسلامي و آشنايي با دنياي جديد و آگاهي از حقوق جديد غرب به انطباق اسلام با دنياي مدرن و پويايي اسلام مي‌انديشند. شهيد محمدباقر صدر نيز كه چنين انديشه‌اي داشت، با انتشار پيش‌نويس قانون اساسي ايران و در پي پرسش شش نفر از علماي لبنان در توضيح مباني جمهوري اسلامي، كتاب الاسلام يقود الحياه را به رشته تحرير در آورد. بنابراين كتاب مباني نظري قانون اساسي همانند الاسلام يقود الجياه مرحوم صدر، از معدود آثاري است كه از موضع انديشة اصلاح و احياي دين و شريعت و شيعه و مديريت كلان جامعه از سوي فقيهي آگاه نگارش يافته و سندي است براي بازخواني و تحليل قانون اساسي و منبع حقوق اساسي جمهوري اسلامي است

ادامه…


Thumbnail Image

دکتر محمدمهدی جعفری

نقدي كه شهيد آيت الله بهشتي بر يكي از اظهار نظرها و ديدگاههاي دكتر شريعتي به عمل آورده از نوع همان نقدهاي علمي و ضروري و سودمندي است كه از چنان شخصيتي انتظار مي‌رفت. در پرتو چنين نقدي، و در سايه چنين محيطي است كه انسان مي‌تواند بدون حب و بغض،‌ و بدون ملاحظات سياسي و در نظر گرفتن سوء استفاده‌هاي احتمالي مغرضان و تنگ نظران، اثري را به محك نقد بزند و نگرش حقيقي خود را ابراز دارد

ادامه…

Thumbnail Image
حجت‌الاسلام والمسملمین محمد جواد حجتی کرمانی

به طوري كه ملاحظه خواهيد فرمود، استاد شهيد بهشتي رضوان الله تعالي عليه، در سراسر مباحث متقن و مستدلي كه دارد، جا را براي ايراد و اشكال و نظر دادن شنوندگانش باز مي‌گذرد. او هر چند در مقام يك استاد و يك مرشد و يك سخنران و اموزگار مذهبي اين سخنرانيها را ايراد كرده … اما هيچ گاه سخن خود را «سخن آخر» كه نشود بالاي ان سخني گفت نپنداشته و شنوندگان خود را به انديشيدن واداشته و انتقاد انان را پذيرفته و منعكس كرده است . اين رسم پسنديده و اموزنده، متاسفانه پس از گذشت چهل سال،‌ هنوز در ميان اموزگاران مذهبي ما رواج نيافته است،‌ سهل است! پاره اي از گويندگان و نويسندگان مذهبي ما چنان مي گويند و مي‌نويسند كه گويي گفته‌ها و نوشته‌هايشان وحي منزل است و مخالفان و ايراد گيرندگان،‌كافران و مرتدانند!

ادامه…


Thumbnail Image

استاد مصطفی ملکیان

رويكرد مرحوم دكتر بهشتي، چه در حل مسائل معرفت شناختي و چه در حلّ مسائل مربوط به شناخت، رويكردي كاملاً مبتني بر فهم عرفي (Common Sense)، واقع نمايي شناخت، وجود شناختهاي بديهي و زيربنا بودن آنها، مبنا بودن شناختهاي حسي، وجود شناختهاي غير مؤثر در عمل، شناخت انسان از اعراض و صفات اشياء و نيز از جواهر و ذوات اشياء واقعيت عيني داشتن صفات و ذوات، اينكه صفت بدون صاحب صفت نمي‌تواند بود، اينكه تغيير همه‌گير نيست و امور ثابت و لايتغيري هم وجود دارند، همه اينها در اين سلسله درسها مسلم و يقيني تلقي شده‌اند و از تشكيك در آنها به وسوسه انگيزي تعبير شده است.
ادامه…

Thumbnail Image

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی ایازی

در اوايل دهة پنجاه سازمان بهداشت جهاني توسط يكي از كشورهاي اسلامي يعني مغرب عربي تصميم گرفت كنفرانسي را برگزار كند و ديدگاه انديشمندان مسلمان را در زمينة تنظيم خانواده به دست آورد. از 22 كشور مسلمان دعوت كرد تا مقالاتي در اين زمينه ارائه دهند. در ميان دانشمندان شيعي از شهيد دكتر بهشتي نيز خواسته شد كه ايشان به يكي از موضوعات مورد بحث اين كنفرانس بپردازد. ايشان نيز موضوع نازا كردن و سقط جنين را در فقه اسلامي به ويژه فقه شيعه انتخاب و مورد بحث و بررسي قرار داد و تحت عنوان « حكم الاجهاض و التعقيم في الشريعه الاسلاميه» ارسال كرد.

ادامه…


Thumbnail Image

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل شكوری

اين كتاب از دو بخش جداگانه با عنوان هاي « گفتارها» و « نوشتارها» پديد آمده است و در واقع مجموعة مقالاتي است كه به تبيين و معرفي شخصيت و انديشه‌هاي آيت الله شهيد دكتر بهشتي پرداخته است.
ادامه…

Thumbnail Image

دکتر منصور پهلوان

شهيد بهشتي مي‌گويد: «امروز دلها در اردوگاههاي شرق و غرب در پي دو چيز است: اول در پي عدل، مردم همه جا از مظلوم واقع شدن انسان و انسانيت رنج مي‌برند و از ظلم بيزارند. دوم هدفداري، الان در بسياري از جامعه‌هاي به رفاه رسيده، مشكل بزرگ اين است كه زندگي براي انسانها معنا ندارد،‌ معنايش را از دست داده و پوچ و بي‌هدف است. بنابراين اگر ما امروز بخواهيم مردم دنيا را به اسلام دعوت كنيم بهترين شعار براي اسلام اين است كه اسلام دين حق و عدل است».
ادامه…

  شرح و نقد آثار فلسفي  
 
جلال الدين دواني، فيلسوف ذوق التاله( 2011)
نويسنده: غلامحسين ابراهيمي ديناني   

ناشر: هرمس

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

28.00 دلار
 
شرح فصوص نصيريه ( 2011)
نويسنده: محمد بن احمد خواجگي شيرازي   
مصحح: خديجه مقدس زاده   

ناشر: كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

22.95 دلار
 
عرش الايقان في شرح تقويم الايمان( 2011)
نويسنده: محمد عبدالحسيب بن احمد علوي عاملي   
مصحح: علي اوجبي    اكبر ثقفيان   

ناشر: كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

30.00 دلار
 
فلسفه هنر ابن سينا( 2011)
نويسنده: هادي ربيعي   

ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

14.50 دلار
 
ابداعات فلسفي علامه طباطبائي( 2009)
تاليف: محمد علي اردستاني    قاسمعلي كوچناني   

ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

21.50 دلار
 
روش شناسي فلسفه ملاصدرا( 2009)
نويسنده: احمد فرامرز قراملكي   

ناشر: بنياد حكمت اسلامي صدرا

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

26.95 دلار
 
كشف المراد: ترجمه و شرح تجريد الاعتقاد، اثر خواجه نصيرالدين طوسي( 2009)
شرح: جمال الدين علامه حلي   
ترجمه و شرح فارسي: ابوالحسن شعراني   

ناشر: هرمس

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

63.00 دلار
 
معاد جسماني در حكمت متعاليه( 2009)
نويسنده: مرتضي پويان   

ناشر: بوستان كتاب قم

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

76.00 دلار
 
هستي شناسي فلسفي (شرح تحفة الحكيم آيت الله غروي اصفهاني)( 2009)
نويسنده: غلامرضا رحماني   

ناشر: بوستان كتاب قم

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

52.95 دلار
 
شرح اشارات و تنبيهات (نمط سوم: در باب نفس)( 2008)
نويسنده: سيد حسن سعادت مصطفوي   

ناشر: دانشگاه امام صادق (ع)

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

34.50 دلار

  شرح و نقد آثار فلسفي  
 
جلال الدين دواني، فيلسوف ذوق التاله( 2011)
نويسنده: غلامحسين ابراهيمي ديناني   

ناشر: هرمس

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

28.00 دلار
 
شرح فصوص نصيريه ( 2011)
نويسنده: محمد بن احمد خواجگي شيرازي   
مصحح: خديجه مقدس زاده   

ناشر: كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

22.95 دلار
 
عرش الايقان في شرح تقويم الايمان( 2011)
نويسنده: محمد عبدالحسيب بن احمد علوي عاملي   
مصحح: علي اوجبي    اكبر ثقفيان   

ناشر: كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

30.00 دلار
 
فلسفه هنر ابن سينا( 2011)
نويسنده: هادي ربيعي   

ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

14.50 دلار
 
ابداعات فلسفي علامه طباطبائي( 2009)
تاليف: محمد علي اردستاني    قاسمعلي كوچناني   

ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

21.50 دلار
 
روش شناسي فلسفه ملاصدرا( 2009)
نويسنده: احمد فرامرز قراملكي   

ناشر: بنياد حكمت اسلامي صدرا

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

26.95 دلار
 
كشف المراد: ترجمه و شرح تجريد الاعتقاد، اثر خواجه نصيرالدين طوسي( 2009)
شرح: جمال الدين علامه حلي   
ترجمه و شرح فارسي: ابوالحسن شعراني   

ناشر: هرمس

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

63.00 دلار
 
معاد جسماني در حكمت متعاليه( 2009)
نويسنده: مرتضي پويان   

ناشر: بوستان كتاب قم

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

76.00 دلار
 
هستي شناسي فلسفي (شرح تحفة الحكيم آيت الله غروي اصفهاني)( 2009)
نويسنده: غلامرضا رحماني   

ناشر: بوستان كتاب قم

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

52.95 دلار
 
شرح اشارات و تنبيهات (نمط سوم: در باب نفس)( 2008)
نويسنده: سيد حسن سعادت مصطفوي   

ناشر: دانشگاه امام صادق (ع)

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

34.50 دلار

چهار شنبه 18 تير 1391برچسب:نقد کتاب, :: 1:50 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی



کتاب "دانشنامه شعر" مورد نقد و بررسی قرار گرفت

چاپ

کتاب جلسه نقد و بررسی کتاب "دانشنامه شعر" با حضور نویسنده کتاب دکتر سید حسن امین، در مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی برگزار شد. دکتر عباس کیمنش(عضو هیات علمی دانشگاه تهران) و سید مجید مژدهی(شاعر و محقق) نیز در این جلسه حضور داشتند.



button_ax_gallery_r4

 

 




ادامه مطلب ...
سه شنبه 14 تير 1391برچسب:معرفی کتاب, :: 23:26 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

 نويسنده  نام كتاب

 

افلاطون ضيافت برگردان محمد علي فروغي ؛ چاپ دوم؛ تهران: انتشارات جامي، 1386.
ماكسول، جان 17 اصل كار تيمي برگردان مهدي قراچه داغي؛ چاپ سوم؛ تهران: انتشارات تهران، 1386.
نيچه، فريدريش حكمت شادان برگردان جمال آل احمد، سعيد كامران، حامد فولادوند؛ چاپ چهارم؛ تهران: انتشارات جامي،1385.
نيچه، فريدريش فراسوي نيك و بد: درآمدي بر فلسفه آينده برگردان سعيد فيروزآبادي؛ چاپ نخست؛ تهران: انتشارات جامي، 1387.
ماكسول، جان صفت هاي بايسته يك رهبر برگردان عزيز كياوند؛ چاپ پنجم؛ تهران: انتشارات فرا، 1384.
ماكسول، جان رهبري برگردان فضل ا.. اميني؛ چاپ  دوم؛ تهران: انتشارات فرا، 1383.
تريسي، برايان راهكار برتر برگردان مهدي قراچه داغي، چاپ نخست؛ تهران: انتشارات آسيم، 1386.
اوشو شورشي برگردان عبدالعلي براتي،چاپ دوم؛ تهران:انتشارات نسيم دانش،1383.
سنت اگزوپري، آنتوان دو شازده كوچولو برگردان احمد شاملو، چاپ سيزدهم؛ تهران: انتشارات نگاه، 1387.
ماكسول، جان مديريت نگرش برگردان فضل ا... اميني، چاپ سوم؛ تهران: انتشارات فرا، 1384.
كارنگي، ديل آيين زندگي برگردان هانيه حق نبي مطلق، چاپ سوم؛ تهران: انتشارات سلسله مهر،1387.
راسل، برتراند عرفان و منطق برگردان نجف دريابندري،چاپ چهارم؛ تهران: انتشارات ناهيد، 1386.
سارتر، ژان پل اگزيستانسياليسم و اصالت بشر برگردان مصطفي رحيمي، چاپ دوازدهم؛ تهران: انتشارات ديبا، 1386.
گارسيا ماركز، گابريل يادداشتهاي روزهاي تنهايي برگردان محمد رضا راه ور؛ چاپ سوم؛ تهران: انتشارات آريابان، 1387.
كوندرا، ميلان بار هستي برگردان پرويز همايون پور؛ چاپ هجدهم؛ تهران: نشر قطره، 1386.
ماكسول، جان قوانين طلايي كار تيمي برگردان داود نعمت الهي؛ چاپ نخست؛ تهران: نشر معيار علم، 1387.
فرويد، زيگموند تمدن و ملالت هاي آن برگردان محمد مبشري؛ چاپ سوم؛ تهران: نشر ماهي، 1385.
باخ، ريچارد جاناتان، مرغ دريايي برگردان لادن جهانسوز؛ چاپ سيزدهم؛ تهران: انتشارات بهجت، 1387.
رابينز، آنتوني به سوي كاميابي 1 برگردان مهدي مجرد زاده كرماني؛ چاپ سي و پنجم؛ تهران: موسسه فرهنگي راه بين، 1387.
ويتمن، والت گزيده اشعار برگردان سيروس پرهام؛ چاپ سوم؛ تهران: مرواريد، 1383.
نيچه، فريدريش آواره و سايه اش برگردان علي عبداللهي؛ چاپ دوم؛ تهران: نشر مركز 1384.
ارسطو بوطيقا برگردان هلن اوليايي نيا؛ چاپ نخست؛ اصفهان: نشر فردا 1386.
لانگ فلو، هنري گريده اشعار برگردان محمد علي اسلامي ندوشن؛ چاپ سوم؛ تهران: انتشارات مرواريد 1386.
كوندرا، ميلان هنر رمان برگردان پرويز همايون پور؛ چاپ هفتم؛ تهران: نشر قطره 1386.
نهرو، جواهر لعل نامه هاي پدري به دخترش برگردان محمود تفضلي؛ چاپ چهارم؛ تهران: انتشارات علمي و فرهنگي 1387.
پسوا، فرناندو كتاب دلواپسي برگردان جاهد جهانشاهي؛ چاپ نخست؛ تهران: انتشارات نگاه 1384.
نيچه، فريدريش چنين گفت زرتشت برگردان داريوش آشوري؛ چاپ بيست و هشتم؛ تهران: انتشارات آگاه 1387.
براتيگان، ريچارد دري لولا شده به فراموشي برگردان يگانه وصالي؛ چاپ نخست؛ تهران: نشر چشمه 1386.
نيوتن، اريك معني ريبايي برگردان پرويز مرزبان؛ چاپ ششم؛ تهران: انتشارات علمي و فرهنگي 1386.
كوئيلو، پائولو كيمياگر برگردان دلارا قهرمان؛ چاپ سي و يكم؛ نشر فرزان روز 1387.
وبستر، جين بابا لنگ دراز برگردان ميمنت دانا؛ چاپ نخست؛ تهران: صفي عليشاه 1385.
ديويس، توني اومانيسم برگردان عباس مخبر؛ چاپ سوم؛ تهران: نشر مركز 1378.
تواين، مارك شاهزاده و گدا برگردان محمد قاضي؛ چاپ سيزدهم؛ تهران: اميركبير 1386.
نيچه، فردريش اكنون ميان دو هيچ برگردان علي عبدالهي؛ چاپ سوم؛ تهران: جامي 1387.
موروآ، آندره هنر خوب زندگي كردن برگردان بيدار؛ چاپ نخست؛ تهران: جامي 1387.
هايدگر، مارتين مفهوم زمان برگردان علي عبداللهي؛ چاپ سوم؛ تهران: نشر مركز 1386.
جانسون، اسپنسر هديه برگردان نسرين بنايي؛ چاپ پنجم؛ تهران: نشر دات 1384.
جانسون، اسپنسر بله يا خير برگردان پروين قائمي؛ چاپ دوم؛ تهران: نشر معيار علم 1385.
باخ، ريچارد پندار برگردان لادن جهانسوز؛ چاپ پنجم؛ تهران: انتشارات بهجت 1385.
كارتر- اسكات، شري اگر زندگي بازي است، اين قوانينش است برگردان مريم بيات؛ چاپ پنجم؛ تهران: نشر البرز 1387.
ريكلان، ديويد راه‌هاي نو از استادان بزرگ براي زندگي - جلد دوم برگردان صادق خسرونژاد؛ چاپ نخست؛ تهران: نشر راشين 1387.
ريكلان، ديويد راه‌هاي نو از استادان بزرگ براي زندگي - جلد سوم برگردان صادق خسرونژاد؛ چاپ نخست؛ تهران: نشر راشين 1387.
اشتاين بك، جان ارنست تورتيافلت برگردان صفدر تقي‌زاده و محمدعلي صفريان؛ چاپ چهارم؛ تهران: انتشارات علمي و فرهنگي 1386.
ليندن فيلد، گيل پيروزي افكار موفق برگردان الهام مباركي‌زاده؛ چاپ نخست؛ تهران: انتشارات پل 1384.
زيگلار، زيگ پله پله تا اوج برگردان مهناز فاتحي؛ چاپ چهارم؛ تهران: انتشارات ققنوس 1386.
بوبن، كريستيان فروغ هستي برگردان ساسان تبسمي؛ چاپ نخست؛ تهران: نشر باغ نو 1382.
استر، پل كشور آخرين‌ها برگردان خجسته كيهان؛ چاپ چهارم؛ تهران: نشر افق 1386.
رابينز، آنتوني به سوي كاميابي 3 برگردان مهدي مجردزاده كرماني؛ چاپ بيستم؛ تهران: موسسه فرهنگي راه بين 1387.
مك ويليام، پيتر 162 درسي كه در مدرسه نياموختيم برگردان آزيتا عظيمي؛ چاپ نخست؛ تهران: انتشارات راستين 1385.
جبران، جبران خليل پيامبر برگردان حيدر شجاعي؛ چاپ نخست؛ تهران: انتشارات دادار 1388.
فينلي، گاي سرنوشت خود را رقم بزنيد برگردان نفيسه معتكف؛ چاپ دوم؛ تهران: نشر البرز 1386.
پيتاكا، تري و سوترا خرد بودا برگردان مهدي باقي و شيرين مختاريان؛ چاپ نخست؛ تهران: نشر پرسش 1386.
مورتي، كريشنا رهايي از دانستگي برگردان مرسده لساني؛ چاپ دوم؛ تهران: انتشارات بهنام 1384.
تمپلر، ريچارد راه و رسم زندگي بهتر برگردان عباس مخبر؛ چاپ دوم؛ تهران: انتشارات آهنگ ديگر 1387.
كوندرا، ميلان كتاب خنده و فراموشي برگردان فروغ پور ياوري؛ چاپ پنجم؛ تهران: انتشارات روشنگران و مطالعات زنان 1385.
كانفيلد، جك كودك درون و چراغ جادو برگردان هوشيار رزم آزما؛ چاپ دوم؛ تهران: انتشارات ليوسا 1388.
اسكاول شين، فلورانس چهار اثر از فلورانس اسكاول شين برگردان گيتي خوشدل؛ چاپ شصتم؛ تهران: انتشارات پيكان 1386.
افلاطون جمهور برگردان فؤاد روحاني؛ چاپ يازدهم؛ تهران: انتشارات علمي و فرهنگي 1386.
رابينز، آنتوني به پاخيزيد و زندگي با عشق را آغاز كنيد برگردان هادي ابراهيمي؛ چاپ دوم؛ تهران: انتشارات نسل نوانديش 1386.
چندلر، استيو با يكصد روش زندگي خود را متحول كنيد برگردان ناهيد كبيري؛ چاپ دوم؛ تهران: نشر ثالث 1388.
مازلو، آبراهام هارولد زندگي در اينجا و اكنون برگردان مهين ميلاني؛ چاپ دوم؛ تهران: انشارات فرا روان 1386.
سنت اگزوپري، آنتوان دو باد، شن، ستاره‌ها برگردان فتانه اسدي، ليلا حدادي؛ چاپ دوم؛ تهران: نشر دارينوس 1383.
كيم وو، چونگ سنگفرش هر خيابان از طلاست برگردان داود نعمت‌الهي؛ چاپ ششم؛ تهران: معيار علم 1386.
رآن، جيم پنج قطعه‌ي اصلي از پازل زندگي برگردان توحيد فريدوني، رامين درگاهي؛ چاپ دوم؛ تهران: ذهن‌آويز 1388.
بوسكاليا، لئو زاده براي عشق برگردان هوشيار انصاري‌فر؛ چاپ هشتم؛ تهران: نشرالبرز 1372.
بوبن، كريستيان ديوانه بازي برگردان پرويز شهدي؛ چاپ ششم؛ تهران: نشر چشمه 1382.
بوبن، كريستيان ابله محله برگردان دكتر مهوش قويمي؛ چاپ ششم؛ تهران: آشيان 1387.
بنيامين، والتر خيابان يك‌طرفه برگردان حميد فرازنده؛ چاپ سوم؛ تهران: نشر مركز 1387.
كروكشنك، جفري ال راه اپل برگردان ليلا آزادي؛ چاپ نخست؛ تهران: معيار انديشه 1387.
تواين، مارك خاطرات آدم و حوا برگردان حسن عليشيري؛ چاپ دوم؛ تهران: دارينوس 1384.
ايسواران، اكنات راه عشق

داستان تحول روحي ماهاتما گاندي

برگردان شهرام نقش تبريزي؛ چاپ هفتتم؛ تهران: انتشارات ققنوس 1388.
كنفيلد، جك مباني موفقيت برگردان گيتي شهيدي؛ چاپ چهارم؛ تهران: انشارات نسل نوانديش 1388.
داير، وين انديشه‌هاي ماندگار

تحليل افكار پيشوايان و فرزانگان عالم

برگردان محمد رضا آل ياسين؛ چاپ ششم؛ تهران: انتشارات هامون 1387.
كنفيلد، جك شاه كليد زندگي با قانون جذب برگردان داوود نعمت‌الهي؛ چاپ دوم؛ تهران: نشر معيار انديشه 1388.
باترا، پرومودا رمز و راز زندگي بهتر برگردان فاطمه نوري؛ چاپ نخست؛ تهران: انتشارات بهزاد 1387.

 



ادامه مطلب ...
شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 23:27 :: نويسنده : علی اسدی سهند آبادی

- اسنادي از مهاجرت داخلي در ايران (1311 - 1357 ه.ش.)
مركز پژوهش، سنجش و اسناد رياست جمهوري؛ محمدحسن صالحي‌مرام؛ علي‌اكبر رضايي - خانه كتاب - 624 صفحه - وزيري (شوميز) - چاپ 1 سال 1391 - 2000 نسخه - 125000 ريال - 8 -044-222-600-978

2- حسن بصري، افسانه يا واقعيت (مجموعه نقدهاي كتاب حسن بصري گنجينه‌دار علم و عرفان و پاسخهاي نويسنده اثر)
كتاب ماه فلسفه - خانه كتاب - 216 صفحه - وزيري (شوميز) - چاپ 1 سال 1391 - 1500 نسخه - 45000 ريال - 2 -059-222-600-978

3- حافظ
حسن انوري - خانه كتاب - 120 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1391 - 1500 نسخه - 20000 ريال - 2 -062-222-600-978

4- مسلماني در جستجوي تعالي
مسعود رضائي‌شريف‌آبادي - خانه كتاب ايران - 252 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1391 - 1500 نسخه - 40000 ريال - 0 -053-222-600-978

5- حصارهاي آهني در تاريكي بغداد
عباس سليمي‌نمين - خانه كتاب ايران - 124 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1391 - 1500 نسخه - 20000 ريال - 7 -054-222-600-978

6- ديدار (نقد و بررسي آثار برگزيده جشنواره‌هاي فرهنگي): دفتر سوم
جشنواره نقد كتاب - موسسه‌ خانه ‌كتاب - 592 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1391 - 1000 نسخه - 90000 ريال - 9 -063-222-600-978

7- احياگران ديني و توصيفي ناهمگون
مسعود رضائي‌شريف‌آبادي - خانه كتاب ايران - 216 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1391 - 1500 نسخه - 35000 ريال - 4 -055-222-600-978

8- علوم قرآني
كريم دولتي - خانه كتاب - 238 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1391 - 3000 نسخه - 40000 ريال - 1 -056-222-600-978

9- محمدتقي شريعتي و تفسير نوين
مسعود رهبري - خانه كتاب - 126 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1391 - 3000 نسخه - 20000 ريال - 5 -058-222-600-978

10- درد جاودانگي: قيصر امين‌پور، خاطره‌ها و نقدها
جمال‌الدين اكرمي؛ شهرام اقبال‌زاده - خانه كتاب - 256 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1391 - 1000 نسخه - 40000 ريال - 6 -051-222-600-

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 455
بازدید کل : 55414
تعداد مطالب : 207
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 2


محبوب کن - فیس نما